W roku szkolnym 2024/2025 na zajęciach rozwijających kreatywność w klasie 1 realizowany był program z wykorzystaniem klocków Lego. Program LEGO za sprawą zestawów BricQ Motion Essential stwarzał możliwość przyswajania umiejętności STEM – nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki, poprzez zabawę i konstruowanie. Pozwalał uczniom na naukę planowania, rozwiązywania problemów, a także rozwijania kreatywności, współpracę i krytyczne myślenie. Uczniowie rozwijali te umiejętności, które będą im przydatne w dorosłym życiu.
Celami edukacyjnymi tych zajęć było:
• rozwijanie logicznego i algorytmicznego myślenia
• rozwijanie umiejętności współpracy
• rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia.
Kierując się wskazówkami, dzieci musiały osiągnąć przedstawiony w zadaniu cel.
Wprowadzanie ciekawych aktywności na zajęciach jest ważnym elementem pracy nowoczesnej i otwartej szkoły, innowacja ta spełniła oczekiwane korzyści. Motywowanie małych dzieci do nauki w atrakcyjny sposób przyniosło wiele pozytywnych wyników.
Osiągnięte efekty innowacji to:
- Rozwój umiejętności matematycznych, szybkiego łączenia faktów,
- Rozwój społeczny, emocjonalny dzieci,
- Zaangażowanie w aktywne uczestnictwo, rozwiązywanie zadań, pokonywanie trudności, oswajanie się z nowatorskimi, metodami nauczania,
- Ukierunkowanie na swobodne wypowiadanie się, współpracę z innymi.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci